Conform Legii nr. 263 din 27.10.2005 cu privire la drepturile şi responsabilităţile pacientului (https://www.legis.md/cautare/getResults?doc_id=107308&lang=ro)
- asistenţă medicală gratuită în volumul stabilit de legislaţie;
 - atitudine respectuoasă şi umană din partea prestatorului de servicii de sănătate, indiferent de vârstă, sex, apartenenţă etnică, statut socio-economic, convingeri politice şi religioase;
 - securitate a vieţii personale, integritate fizică, psihică şi morală, cu asigurarea discreţiei în timpul acordării serviciilor de sănătate;
 - reducere a suferinţei şi atenuare a durerii, provocate de o îmbolnăvire şi/sau intervenţie medicală, prin toate metodele şi mijloacele legale disponibile, determinate de nivelul existent al ştiinţei medicale şi de posibilităţile reale ale prestatorului de servicii de sănătate;
 - opinie medicală alternativă şi primirea recomandărilor altor specialişti, la solicitarea sa ori a reprezentantului său legal (a rudei apropiate), în modul stabilit de legislaţie;
 - asigurare de asistenţă medicală (obligatorie şi benevolă), în conformitate cu legislaţia;
 - informaţii cu privire la prestatorul de servicii de sănătate, profilul, volumul, calitatea, costul şi modalitatea de prestare a serviciilor respective;
 - examinare, tratament şi întreţinere în condiţii adecvate a normelor sanitaro-igienice;
 - informaţii exhaustive cu privire la propria sănătate, metodele de diagnostic, tratament şi recuperare, profilaxie, precum şi la riscul potenţial şi eficienţa terapeutică a acestora;
 - informaţie completă privind factorii nocivi ai mediului ambiant;
 - exprimare benevolă a consimţământului sau refuzului la intervenţie medicală şi la participare la cercetarea biomedicală (studiul clinic), în modul stabilit de prezenta lege şi de alte acte normative;
 - acceptare sau refuz în ce priveşte efectuarea ritualurilor religioase în perioada spitalizării în instituţia medico-sanitară, dacă aceasta nu afectează activitatea ei şi nu provoacă prejudiciu moral altor pacienţi;
 - asistenţă a avocatului sau a unui alt reprezentant în scopul protecţiei intereselor sale, în modul stabilit de legislaţie;
 - informaţie privind rezultatele examinării plângerilor şi solicitărilor, în modul stabilit de legislaţie;
 - atacare, pe cale extrajudiciară şi judiciară, a acţiunilor lucrătorilor medicali şi ale altor prestatori ai serviciilor de sănătate, precum şi a funcţionarilor responsabili de garantarea asistenţei medicale şi a serviciilor aferente.
- De a se adresa în mod civilizat personalului medico-sanitar, să aibă o atitudine principială şi corectă faţă de acesta, fiindu-i interzise injuriile şi vocabularul neprincipial.
 - Să păstreze ordinea, liniştea şi curăţenia în spital;
 - Să respecte programul de vizite şi de masă precum şi circuitele funcţionale din spital;
 - Să nu deterioreze bunurile din spital;
 - LA EXTERNARE ESTE OBLIGATORIE PREDAREA INTEGRALĂ A TUTUROR BUNURILOR PE CARE LE-A PRIMIT.
 - Să respecte indicaţiile terapeutice pe perioada internării;
 - Să nu părăsească spitalul fără aprobare pentru probleme extramedicale; în cazul în care are drept de învoire să nu depăşească timpul care i-a fost acordat;
 - Se interzice complet fumatul în unitatea sanitară,
 - Spitalul dispune de toate condiţiile pentru păstrarea unei igiene corporale,  VĂ RUGĂM, folosiţi-vă de această oportunitate.
 - Anunţaţi familia despre orele de vizită, intrarea este interzisă în restul zilei.
 - ÎN SPITAL veţi sta atât timp cât este necesar doar dacă respectaţi prescripţiile medicale şi regulamentul de ordine interioară a spitalului.
Hotărâre cu privire la aprobarea Codului deontologic al lucrătorului medical şi al farmacistului
Ghidul privind aplicarera procedurii de comunicare și conseliere a pacientului